Voor een juiste werking van deze website is JavaScript nodig.

Biografie

In 1982 zette Eric de Boer, alias Ricky de Sire, zijn eerste schreden als artiest. In winkelcentrum Hoog Catharijne (Utrecht) trad hij destijds op puberale wijze op als straatmuzikant. Hij speelde nog geen eigen liedjes. Wel schreef hij in die tijd onder andere het latere anthem van de volkshuisvesting: De Flat.

Het duurde jaren, maar na lange tijd vormde hij in 1986 zijn eerste band: De Verboden Vruchten. Ze traden op met zelf geschreven Nederlandstalige liedjes, begeleid door een rock-combo. Bandleden waren: Lars Kenemans (gitaar), Guus Jonge (gitaar), Herman Furnee (bas), Niels Vlaar (drums). Na anderhalf jaar valt de originele begeleidingsband, De Verboden Vruchten, uiteen.

De helft van het repertoire zou jaren later op cd worden uitgebracht, maar vooralsnog speelt Ricky met zijn bandleden in duistere kroegen en desolate winkelcentra. De liedjes van de jaren '80-Verboden Vruchten staan weliswaar niet allemaal in de officiŽle discografie, maar hebben alle een cult-reputatie.

Na vele krankzinnige muzikale experimenten verrast Ricky in 1994 zijn publiek met een akoestische CD, opgenomen in Studio Sandwijk: Psychofoon. Een minimale productie met een maximaal aantal liedjes.

Rond de millenniumwisseling maakt Ricky de Sire een bescheiden comeback in het cult-circuit. De song Markies de Sade ("Ik voel een kut om mijn lul") wordt een undergroundklassieker. In 2002 wordt het nummer korte tijd op VPRO Radio 3 gedraaid (3voor12).

In 2004 lanceert Ricky met zijn vernieuwde begeleidingsband De Verboden Vruchten de cd Ik heb er genoeg van. Met beruchte muzikanten als Cor van Ingen en Ronald Visser weet Ricky de spirit en sound van originele Verboden Vruchten meer dan te benaderen...

In 2007 verschijnt Personage met daarop o.a. de laatste cult-hit Koester de Hoer. In 2010 is een nieuwe cd verschenen in samenwerking met o.a. The Koters.

Dubbele Penetratie is, sinds de release van de cd In het Dove Oor eind 2010 erg bekend geworden... Maar ergens aan het begin van de herfst van 2013 is er dan ineens de nieuwe single Nevelen der toekomst. Op 7 inch vinyl nog wel.. Op dit fantastische plaatje spelen Patrick bossink, Yoshimi! en de helft van Boring Pop mee.

Eind 2013 verschijnt ook nog het nummer "Ford Mustang Blues" van Ricky & the Koters op de cd/lp "Amsterdam Beatclub - the best place to go go". The Koters zijn vanaf dat moment echter alleen nog een studio-band, onder wiens produktionele leiding Ricky de Sire in de loop van 2014 nieuwe songs opneemt in Hok P. Optredens worden echter wel gedaan met hulp van Patrick Bossink, Niek en Ruud Hilkmann en half Boring Pop, de jongens die meespeelden op de Nevelen der toekomst-single. Pas in herfst 2014 verschijnt er inderdaad nieuw studiowerk: de romantische single Zonlicht in haar, geproduceerd door The Koters. Ook worden rond die tijd enkele nieuwe Koters-tracks vergezeld van videoclips en op YouTube losgelaten. Na een spectaculair optreden op het Rotterdamse Ver Uit De Maat Festival, eind december 2014, kondigt Ricky aan een nieuwe (Koters-loze)single te zullen opnemen - als opvolger van de vinylsingle Nevelen der toekomst - opnieuw met muzikale hulp van Arpatle, de broers Hilkmann en half Boring Pop.

In 2015 neemt Ricky de Sire de tracks De vreemde psyche en Gesuggereerd Groot op. Onder anderen Patrick Bossink, Niek Hilkmann, Arie Van Vliet en Dennis Vedder spelen mee op deze twee nieuwe tracks. Daarna in 2016 volgt de prachtige opnamesessie van De god van Revolutie en Dwars daar doorheen. Ricky maakt bij drie van deze vier tracks zelf de clips.

Het jaar daarop, in 2017, verschijnen de Ricky & the Koters clips Madame Yuri en Het leven gaat verder. Op deze nieuwe Koters tracks wordt alom zeer enthousiast gereageerd. Ricky de Sire noemt de track 'De god van revolutie' de moeder aller nederlandstalige rocksongs op zijn Facebook-pagina.

In de nazomer van 2018 verschijnt de nieuwe track Manilla. Deze ruim 9 minuten durende mini-rock opera nam Ricky op in Studio Americain te Amsterdam, met arrangeur Pieter Molenaar en gitarist Michael Barkey. Het is een groots en episch hoogtepunt van artistieke grootsheid. Ook ditmaal maakt Ricky de clip zelf.

En nu, januari 2019, is er de docu De Koning Van De Nederlandstalige Rock & Roll gemaakt door filmmaker Bastiaan Bosma, en uitgebracht door het platenlabel Excelsior.